20110304

PEJAM SEKETIKA

Assalamualaikum,

2 hari lepas

Aku memandu dalam kadar yang perlahan. Tidak mahu cepat. Aku cuma mahu mencari satu titik noktah sebelum aku tegas membuat keputusan. Kepala aku kini ligat.

Membuat keputusan merupakan satu cabaran yang perlu kita semua hadapi hampir setiap masa. Ia mungkin akan menimbulkan kesan yang positive. Hurm maybe negative juga. Siapa tahu? Adakah keputusan yang bakal aku ambil ini benar-benar keputusan yang matang atau disebaliknya.

Aku kini terperangkap di antara duit atau selamat. Jika aku masih ingin berada dalam zone selamat. Ataupun aku ingin membalas jasa. Aku kekal. Jika aku mahu mengejar cita-cita yang perlu dilunaskan dalam masa dua tahun ini. Aku mesti memilih duit. Hurm~ kejam!

Nasihat dari seorang wanita yang matang di biji mata aku,
"Bagi orang yang seperti umur sheela sekarang sudah masanya fikirkan apakah yang mahu di dalam hidup. Zaman untuk eksperimen hidup mungkin tidak sesuai lagi. Terpulanglah pada sheela."

Dan hari ini

Pagi-pagi aku telah mendapat panggilan dari mereka. Aku telah bertekad dengan keputusan aku itu. Yup, itulah yang sesuai dan bijak buat masa sekarang. Kerana cita-cita yang lagi satu itu lebih utama dari cita-cita dua tahun akan datang.

note: terima kasih buat mereka yang sudi memberi pendapat.

MORAL: Tenangkan Fikiran, Kenal Pasti, Kaji Pilihan, Membuat Pilihan <---- cuba kasi try test

noted: kisah lebih panjang dan selanjutnya akan dapat di baca dalam novel yang aku tengah karang! Kalau berminat belilah nanti. Aku kasi hadiah sign. ngeee~

No comments:

Post a Comment