20110304

OTAK BERVIRUS

Assalamualaikum,

Persoalan mula berlegar-legar dalam hard disk otak aku. Berapa kilobyte? megabyte? gigabyte? ataupun terabyte kebesaran ruang kosong kotak otak ini? Mungkin jumlah kapasiti masih kurang digunakan. Mungkin aku hanya menggunakan 5% dari jumlah keseluruhan. Mungkin itu menyebabkan aku berfikiran bebal semalam. BODOH~

Adakah sistem neuron-neuron dalam otak aku semalam mengalami masalah connection? Mengalami masalah internal yang tidak boleh berfungsi dengan baik. Oh, barangkali aku punya masalah penarikkan pernafasan oksigen secara normal kot semalam. Makanya banyak karbon terkumpul di dalam otak. Ya, mungkin itu menyebabkan aku agak bebal semalam. TAHNIAH~

Kenapa semalam aku tidak menggunakan otak aku supaya lebih focus. Mungkin aku mampu berfikir lebih efektif dan dapat mengolah informasi lebih cerdik. Alangkah bahagianya jika neuron-neuron aku dapat berfungsi bagus seperti ini semalam. Tidaklah aku menjadi beruk sarkas semalam. TAHNIAH~

Aku sudah berkira-kira duit dalam dompet. Aku mahu menukar hard disk otak aku ke baru. Mahu beli jenama Hitachi ka? Maxtor ka? Ataupun aku perlukan external drive. Supaya aku lebih beringat. BODOH~

Kembali ke kisah:

Semalam aku punya temujanji dengan seorang kakak. Dari bau-bauan yang aku dettect yang dia punya pengharapan. Namun temu janji itu terbatal kerana sistem neuron aku semlam tak berfungsi dengan betul. Sebab dah lama tak upgrade antivirus kaspersky. Mungkin otak aku telah diserang oleh 10 virus yang punya nama hebat iaitu Brain, Michelangelo, Melissa, ILOVEYOU, Code Red, Nimda, Klez, Slammer dan Storm. Mana tahu?

Aku dengan bangga sepantas kilat menunggang laju kuda hitamku ke rumah. Aku bercita-cita menjadi manusia on time. Namun cita-cita itu terbakar hebat kerna aku menyangkakan bahawa Cik Kiah aku tertinggal di office. Makanya dengan menggunakan akal yang kurang stabil semalam, aku telah menempuh jalan semak kotaraya kembali ke tempat sumber rezeki itu. Namun hampa~

Dan lebih bahagia, rupa-rupanya Cik Kiah yang tercinta berada di rumah. Makanya temujanji itu terbatal kerana aksi sarkas itu. TAHNIAH~ maaf kakak!

Siapakah Cik Kiah? Beliau ialah handphone aku. Jom, terjun bangunan!

Sekian,

MORAL: Sila gunakan otak dengan betul!

noted: kisah lebih panjang dan selanjutnya akan dapat di baca dalam novel yang aku tengah karang! Kalau berminat belilah nanti. Aku kasi hadiah sign. ngeee~

1 comment:

  1. ceh! tahniah kerana bisa membuat lagak ngeri! hahaha.. biasalah manusia, ada hari2 mmg terjadinya benda2 kurang bijak.. saya juga tidak terkecuali, mari tepuk tgn untuk diri sendiri.. kekekek..

    ReplyDelete