20110308

Assalamualaikum,


Pagi ini awan kotaraya Kuala Lumpur begitu kesedihan. Kerana terlalu sebak barangkali maka tertumpahlah air matanya hinggap ke bumi. Sejuk~

Gema azan mendayu-dayu merdu. Aku menarik selimut lebih tinggi menutupi seluruh tubuh. Kesejukkan~ Syaitan kini memeluk aku lebih erat maka terasa yang amat berat untuk aku bangun. Mataku terkatup rapat, seolah-olah dikunci hebat oleh Solex. Cik Kiah memekak minta bangun. Arghhhh semak!

Aku mencapai Cik Kiah. Ntah mengapa segala kenangan muncul kala aku mendiamkan Cik Kiah. Dahulu aku punya tugas. Tugasku mengejut . Yup, aku memang rindukan .

Aku berjumpa dengan secara tidak sengaja. Pertemuan yang lucu dan memalukan. Kemudian perhubungan kami berkembang dengan pesat secara mendadak kala dia mengambil langkah permulaan. Dan mengatakan gayanya itu adalah bijak.

Kemudian kami seolah-olah menjadi musuh. Kejadian bodoh dan ntah sukar hendak dinyatakan. Mungkin kami hanya layak sekadar perhubungan abang dan adik. Persahabatan kami turn on dan turn off. Aku menjauhkan diri. Jauh di sudut hati, masih ada di satu ruangan yang telah diikat cantik dengan reben.

Baru-baru ini aku mendapat khabaran dia sudah ketemu cinta hatinya. Dan ingin membina mahligai indah bersama sang pencuri hati yang hanya tinggal beberapa hari sahaja ini. Maka di sini, masanya telah tiba untuk aku meleraikan ikatan riben itu. Dan membiarkan terbang tinggi bersama-sama kenangan.

noted: kisah lebih panjang dan selanjutnya akan dapat di baca dalam novel yang aku tengah karang! Kalau berminat belilah nanti. Aku kasi hadiah sign. ngeee~

No comments:

Post a Comment