20110308

AKU NAK JADI COWBOY GIRL

Assalamualaikum,


Aku tarik nafas dalam-dalam. Kemudian hembus panjang. Lega~ Aku bangun kemudian aku berlari setempat. Bergegar grrrrrrrr~ Aku tengok ke bawah. Aku sukar melihat lantai kerana perut aku kini menghalang penglihatan.

Aku melabuhkan buntut yang membesar ini di tilam empuk pemberian kakakku. Aku termenung keseorangan di tepi katil. Aku berangan kini aku berada di Canadian Rockies. Bayangkan aku memakai baju koboi sambil menunggang kuda yang jelita. Kuda itu diberi nama sebagai Rahimah. Aku dan Rahimah merentasi air sungai kencang di Bow Lake. Kami berehat sebentar untuk menangkap ikan sebagai santapan tengahari. Kemudian aku dan Rahimah sama-sama shopping baju tebal kerana ingin meneruskan pengembaraan ke puncak Columbia Icefield. Tetapi fashion kami maintain koboi. Kami terus... terus dan terus sampai ke puncak. Tetapi kami tidak berasa begitu lelah kerana membayangkan kini kami berada di atas pentas catwalk. Begitu elegant sekali~

"SHEELAAAA, BANGUNNNNN! TAK PERGI KERJA KE?"

kedeganggg bunyi pintu bilikku diketuk. Lamunan aku terhenti. Aku kembali di dunia yang nyata. DAN KINI AKU HANYA MAMPU HURMMM~

sekian

noted: kisah lebih panjang dan selanjutnya akan dapat di baca dalam novel yang aku tengah karang! Kalau berminat belilah nanti. Aku kasi hadiah sign. ngeee~

2 comments: